Mijn buurman heeft over de 60 konijnen in de tuin van zijn huurhuis.in ons huis stikt het nu van de vliegen.Mag dit zo maar?

Er heen gaan heeft geen zin.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (2)

Je mag zo veel dieren als je wilt, maar als mede personen er last van krijgen moet u dit melden. Probeer het eens met een brief
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke verhuurder heeft wat dat betreft iets andere voorwaarden, maar wat ik zelf tot nu toe bij verschillende verhuurders in sociale woningbouw en vrije sector heb meegemaakt, is dat
a) een (of meer) huisdieren alleen maar mogen als dat vooraf is aangevraagd, en/of
b) niet meer dan één huisdier is toegestaan.
Bij alle verhuurders die ik tot nu toe zelf heb gehad, stonden de precieze voorwaarden in het huurcontract.
Mijn advies: lees jouw eigen huurcontract na en kijk wat erin staat over huisdieren. Wat voor jou geldt, geldt ook voor de buurman, maar ik kan je nu al zeggen dat zoveel konijnen zeker niet zal mogen.

Uit eigen recente ervaring: mijn buren hadden 4 krielkipjes en een haan. 's Nachts werden ze opgesloten in een lichtdicht nachthok, de haan ging dus pas kraaien als 's morgens het hok werd opengemaakt. Ik ben vaak in mijn tuin en had totaal geen last van de kippen, het was hooguit een gezellig getok op de achtergrond. De buren hielden het hok ook heel goed schoon, zodat er geen ongedierte kwam.
Toch heeft iemand uit de buurt geklaagd, zodat de buren een brief van de verhuurder kregen met de sommatie om binnen 2 weken de kippen de deur uit te doen, anders zouden er maatregelen volgen. (Ik weet niet welke maatregelen, dat hebben de buren mij niet verteld.)
Hieruit blijkt: klagen bij de huisbaas helpt zeker!!

Toegevoegd na 7 minuten:
Wat ik vergat te vermelden: de buren vermoeden dat het oude omaatje dat aan de andere kant naast hen woont heeft geklaagd, maar die oma verzekert mij dat zij van niks weet. Gevolg is wel dat oma sindsdien op alle mogelijke manieren last heeft van mijn buren.
Houd er rekening mee dat jou dat ook kan overkomen. De huisbaas zal aan de konijneneigenaar nooit vertellen óf er geklaagd is en door wie dat is gedaan. Maar die konijnenman zal natuurlijk wel zelf het hele rijtje afgaan en uiteindelijk misschien bij jullie terechtkomen.
Geen idee hoe hij zal reageren, maar dat zou wel eens niet leuk kunnen zijn.